Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste eläimet. Näytä kaikki tekstit

lauantai 1. marraskuuta 2014

Kranssi


Tommoisen kranssin
tein ihka ekaa kertaa.
Vaahteranlehdistä 
ja
koivunoksista (risuista)
sen väkersin
ja
tuommoinen siitä nyt tuli :)



Nipsu oli tässä taannoin taas vanhemmalla
tyttärellä päivähoidossa kaupungissa
ja
oli päässyt siellä elämänsä ekaa
kertaa koirapuistoon.

Porukka oli sillä kertaa ollut kovin erikoinen,
Nipsu (kaukkarisekoitus) Sylvi (rotwailer)
sekä
Amerikan Akita ja Dogo Argentino !

Ei siis tosiaan mitään varsinaisia koirapuistokoiria
näistä kukaan rotunsa puolesta,
mutta hienosti oli homma sujunut.



Tosin tää meidän vanhaherra ei ollut 
leikkiin yhtynyt, 
oli vain seuraillut tilannetta
ja
tarvittaessa "komentanu"
nuorisoo jos meno yltyi hänen
mielestä liian vauhdikkaaksi :D

torstai 9. kesäkuuta 2011

Eilen ja tänään

Reiskaa ei näillä keleillä
paljon sisällä näe, mut eilen otettiin
ruokalevot keinussa.

"Mitä sä ny puuhaat"

"No jaa, eipä voisi vähempää kiinnostaa" ;))

Meillä oli vanhemman tyttären kissat oikein yökylässä.
He ovat ihan sisäkissoja
ja
tässä Devinin taidonnäyte avoimen ikkunan
ja
hyttysverkon väliin ahtautumisesta :DDD
"Täs on niiin lokosaa köllötellä"

Vanhimmalla tyttärellä oli eilen 19v päivä
ja
sitä juhlistettiin tänään
perinteiseen tyyliin
mansikkakakulla :)

maanantai 16. toukokuuta 2011

Voihan värikalvo!

Tänään on sumea päivä.
Huomasin eilen, että silmääni on tullut taas
iriitti eli värikalvontulehdus.
ei kiva ei :(
Tänäaamuna sitten suunta silmäpolille
ja
nyt on taas kahdenlaisia tippoja ja rasvaa
neljäksi viikoksi eteenpäin.
Eka viikko tunnin välein,
toka kahden tunnin ja sitä rataa.



Niinpä oli pakko hakea sairaalasta tullessa
piristykseksi
pari pinkkiä pelargonia.

Etupihan valkoiset orvokit saivat ne kaverikseen.

Perunanarsissit saivat lähtöpassit.



Tämä ihanuus on Rio.

Rio on rodultaan Devon Rex (muistaakseni).
Toinen vanhemmantyttäreni kissoista
jotka olivat meillä kyläilemässä viimeviikolla.
Ystävänsä Devin ei halunnut tulla kuvatuksi, no ehkä
jokun toinen kerta :)

Tämmöistä tänne tänään,
parempaa viikonalkua teille :)

torstai 24. helmikuuta 2011

Pakkasia pidellään.




Meillä vietetään pakkaspäiviä näin...


"tarkkaillaan" lintuja,


köllötellään,


pidetään huolta itsestä ja


myös kaverista,


leikkejä unohtamatta :),


iltaisin nautitaan kynttilöistä
ja
hämärän hyssystä.

lauantai 31. heinäkuuta 2010

Liljat kukkivat




No nyt ne taannoin laittamani
liljat
ovat kukassa
ja
ovat ne vaan
niin
kauniita.



Jotain kummaa on kuitenkin
tapahtunut
ruusuille!
Kummastakin on osa
aivan kuolemankielissä.


Voisko syy olla
liljan läheisyys??
Olikos ne liljojen sipulit
millä karkoitetaan myyriä
kun haisevat pahalle (siis sipulit),
vai miten se meni?

Kertokaa mulle, please!

Myrsky haluaa tulla sisälle... ehkä




- ai mut hei, mitäs tuolla tapahtuu...



-ei ollu mielenkiintoista, tuun sittenki...



- tai no jos mä en ihan vielä....


eli portsarilta kysytään aina välillä
kärsivällisyyttä :))

maanantai 1. maaliskuuta 2010

Hakemassa tuoleja



Vihdoinkin marraskuussa
Jyskistä
varatut keittiönpöydän
tuolit
olivat tulleet!

Niitä ette kyllä nyt vielä
pääse näkemään :) ,
mutta
kylläkin muun
mitä löysin sillä aikaa
kun myyjä haki tuolejamme varastosta.

Ensinnäkin tämä ihana
musta, nahkainen
lehtikori.
Alessa -50% hinnaksi jäi 12,48 €.


Niin kauniit yksityiskohdat.


Itse ajattelin kyllä sen
olevan kiva paikka
säilyttää kutimia....

mutta mutta...

Reiska oli asiasta toista mieltä :))


Korut saavat puolestaan
yösijan
tämän puun oksilla...


myös Myrsky oli
uudesta puusta kiinostunut :)

Hintaa tällä todella helppohoitoisella
huonekasvilla oli 7,90 €


Tässä mielestäni mainio
esimerkki siitä
kuinka niinkin
jokapäiväinen
asia kuin käsisaippua voidaan
pakata myös kauniisti.


Selkeän tyylikäs
ja
raikas pakkaus ilman mitään
turhaa konstailua.


Myyjä muten sanoi, että
käyttävät kyseistä saippuaa
töissä päivittäin
ja
se ei kuivata käsiä.
Hieno juttu!

Tuoksukin oli mukavan mieto
ja
hinta 0,5l pullolla 2,90.

Olen metsästänyt kirkasta
käsisaippuaa jossa olisi miellyttävä tuoksu
ja
reilumpi pakkauskoko
ja tässä se nyt on.

Sopii mainiosti oman
pumppupullon täyttämiseen.





torstai 11. helmikuuta 2010

Viime viikolta...



Viime viikon
perjantaina oli
lääkärikäynti kaupunkiin.
Samaisella reissulla
Tiimarista löytyi

tämä
ei kai tällä oikeastaan
mitään varsinaista "virkaa"
ole, mutta...
silmän miellyttäminen
riittäköön tällä kertaa
ja

halpa hintakin (2€) tuki
myös osaltaan ostopäätöstä ;)

Tämä kaunis vanupuikkorasia
Tarjoustalosta.

Illalla saapui
myös rakas kumppanini
kotiin ja mitä hän
olikaan hankkinut!

Gymstick Zeus 25
on tämä komeus.
Kerran tätä ihailtiin Prismassa
ja
tuumasin, että tekis varmaan
sunkin niskoille hyvää
ja
siinä se nyt sitten on.

Pidän tästä kovin,
värikin on niin pirteä!

Tämä uusi asukas
on nyt parkeerattu niin,
että harjoitellessa
voi katsella samalla tv:tä
ja
uskokaa tai älkää, mutta
kilometrejä tulee kuin huomaamatta!!

Eniten kyllä tähänmennessä
nuoremmalle (15v) tyttärelle ;),
joka on
aivan ihastunut
laitteeseen .


Myös perheemme
karvaiset jäsenet
saivat jotain.

Heille hankin uuden uljaan
Furminator
harjan.

Eikä sitä kyllä suotta kehuta.
Sillä todellakin
lähtee hyvin irtokarvat
ja
pohjavilla myös.
Omani hankin netin kautta
Delivet Oy:stä
ja
hinta M koolle
kotiin toimitettuna
oli 32,80 €.


Siihen kuului myös tällainen
suojus joka on
kätevä säilytystä
ajatellen.


tiistai 26. tammikuuta 2010

Nettiriippuvuutta...


Nipsu surffaa
usein iltaisi
nuoremman tyttären
kanssa.

Mukavahan se on sohvalla köllöttää
lämpöisessä kainalossa
ja
tutustua
internetin ihmeelliseen maailmaan.

Vaikka Nipsulla kyllä yleensä uni voittaa :)

maanantai 11. tammikuuta 2010

Vain jäljet jää...




Tässä istui vielä
hetki sitten
Reiska,
jäälyhdyn vierellä,
mitä lie kissan mielessään
puntaroinut.

Nyt näkyy enää vain
lämpöisten tassujen jäljet.

Reiska on mennyt menojaan
suorittamaan aamuista
tarkastuskierrostaan :)

torstai 7. tammikuuta 2010

Raksakuulumisia






Olette kyselleet kuulumisia
meidän
rakennusprojektin edistymisestä eli
tässä niitä
nyt sitten tulisi.

Ajattelin aloittaa esittelyn ulkokuvilla jotka on
kylläkin jo viime kesältä
mutta ulkonahan ei kesän jälkeen ole oikein
mitään tehtykään, paitsi lumitöitä :) ja
tosiaan uusia
ulkovalaisimia on tullut mutta
niistä myöhemmin.

Tässä ylhäälä eka näkymä meille tullessa
eli roskakatos.
En ole koskaan ennen tullut ajatelleksikaan
että on se aika outoa,
että tulijoita tervehditään
roskilla !!

Sitten saavutaankin "kahvikopille" :),
Kun rakentamaan alettiin täytyi saada joku lämmin
tila missä kahvitella ja syödä ja
vaihtoehdot oli työmaaparakki vuokralle
tai
tehdään kyseinen tila.
Parakki olisi ollut suht kallis vaihtoento
ja lisäksi vielä
se vaiva edestakas kuljetuksista
ja epäesteettinenkin se toki olisi ollut :)
Joten lopputulos on tässä, myöhempää käyttöä löytyy
varmasti, tila sopii moneen eri tarkoitukseen.


Tässä varsinainen autotallirakennus (kahvikopin
ovelta kuvattuna)
jonka päähän valmistuu pieni asuintila
jossa voimme asustella
varsinaisen talonrakennuksen
aikana.
Vasemmassa reunassa on
keittiön ikkuna.






Tässä sisääntulopääty ja
terassi jonka
"värkkäsimme"
loppukesästä.
Tarkoitus olisi vielä jossain vaiheessa
kattaa se kunhan
ilmat ja inspiraatio
antavat periksi :) mutta
onhan nyt ainakin
kunnolliset portaat
vaihtolavojen tilalla:)



Tässä vielä työmaavahti toimessaan ;)