Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukat. Näytä kaikki tekstit

lauantai 2. toukokuuta 2015

Ensimmäiset !

Ensimmäiset 
kesäkukat 
on
istutettu !


Pelargoni
ja
japaninkello.

Mä yleensä tähän aikaan ostan
aina
innoissani orvokeita.
Sitten kohta kyllästyn niiden nyppimiseen,
mut pakko vaan jatkaa
ja
sit niitä ei raaski heittää pois
kun pitäs laittaa ne 
"oikeet kesäkukat".
Tästä johtuen ostan ne "oikeet kesäkukat"
vasta
jussialesta
ja
tämä taas johtaa siihen,
että
ne ovat parhaimmillaan vasta
kun
pitäisi jo alkaa laittaa 
syysistutuksia!
Tänä vuonna niin ei pääse käymään!
En osta yhtään orvokkia tänä keväänä!

keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

Kesäkuu, kesäkukkia


Vintage kupponen pelargonille
löytyi kirppikseltä.


Myrsky halusi myös kuvaan :)

Ainosofian innoittamana
hankin elämäni ensimmäisen
rautayrtin.

Sitä saa nyt ihailla keittiön ikkunasta.

Tää ruukku on jälleen
kirppislöytö,
joka oli ostettaessa tämmöinen vihreä,

mutta sai pintaansa harmaata maalia
ja
tietty Myrsky edelleen mukana kuvailemassa :)

Istutin siihen salvian,
pelargonin ja tulilatvan.

Salvian hoito-ohjeita otetaan vastaan, koskapa
googlettamalla löytyi vaan jonkun "huumesalvian"
tietoja ja eihän tää ny toki
sellainen ole :))

maanantai 23. toukokuuta 2011

Raksalla tapahtuu...edes jotain :)

Nyt on taas saatu raksallakin
edes jotain aikaan.
Pergolaseinä sai kuin saikin
lopulta maalin pintaansa :)

Päärakentaja teki keittiöterassin rungon valmiiksi
ja
minä nakertelin sitten
kansilaudoituksen loppuun sillä aikaa kun...

päärakentaja ajoi iltapuhteina traktorilla
maita takapihalle
jos vaikka sinnekin vielä tänäkesänä
saataisiin nurmikko.
Tosin näistä maakasoista on vielä
hikinen matka vihreään nurmeen ;)

Sensijaan tälläkulmalla
viheriöi jo siihen malliin, että
nurmikonleikkuu on taas aloitettu.

Vaikka meillä pihat onkin suurimmaksi
osaksi kovin lohduttoman
näköisiä vielä niin kyllä meillä
sentään joku kukkiikin ;))
kuten tämä tuomipihlajanalku
ja
juu, en muista onko siro vai iso :)

myös vuorenkilvet
kukkivat kuusen kainalossa,

pieni norjanangervo yrittää sitkeästi myös kukkia
vaikka jänikset sitä talvella
aina parturoivatkin,

kesäpikkusydän on täydessä kukassa,

kääpiökurjenmiekatkin aloittavat omaansa,

helmililjat sensijaan lopettelevat kukintaansa.

Täällä luikertelee maahumala pienine sinisine
kukkineen.

Saniaisten alle on ilmestynyt pieni orvokki
ja
ketunleivätkin kukkivat.

Tämmöisiä kukkia meillä
raksalla löytyy vaikkei meillä yhtään
kukkapenkkiä kyllä varsinaisesti ole.
Sinne on vaan kulkeutunut odottamaan
välivarastointiin vähän sitä sun tätä
ja
siellä ne pärjäilee suht omillaan :))

lauantai 21. toukokuuta 2011

Petunia


Meidän peräkylän S-Markettiin
oli tullut kesäkukkia!

Näitä vaaleanliiloja
petunioita
oli vielä 4 jäljellä
joten kaappasin ne pian mukaani :)

Kyllä piristi kummasta tylsää
ostosreissua!

Siinä ne nyt terassin pöydällä
nauttivat auringosta
ja
kurkoittelevat varsiaan kohti taivaita :)

maanantai 16. toukokuuta 2011

Voihan värikalvo!

Tänään on sumea päivä.
Huomasin eilen, että silmääni on tullut taas
iriitti eli värikalvontulehdus.
ei kiva ei :(
Tänäaamuna sitten suunta silmäpolille
ja
nyt on taas kahdenlaisia tippoja ja rasvaa
neljäksi viikoksi eteenpäin.
Eka viikko tunnin välein,
toka kahden tunnin ja sitä rataa.



Niinpä oli pakko hakea sairaalasta tullessa
piristykseksi
pari pinkkiä pelargonia.

Etupihan valkoiset orvokit saivat ne kaverikseen.

Perunanarsissit saivat lähtöpassit.



Tämä ihanuus on Rio.

Rio on rodultaan Devon Rex (muistaakseni).
Toinen vanhemmantyttäreni kissoista
jotka olivat meillä kyläilemässä viimeviikolla.
Ystävänsä Devin ei halunnut tulla kuvatuksi, no ehkä
jokun toinen kerta :)

Tämmöistä tänne tänään,
parempaa viikonalkua teille :)

tiistai 5. lokakuuta 2010

Keittiön uusi väri


Pitihän niitä uusia värejä
päästä kokeilemaan
ja
niin keittiön seinät saivat
uuden värin ylleen viikonloppuna.

Lähtötilanne oli
tämän näköinen,


valoisa ja ilmava maalarinvalkoinen :))
ja
ehkä hieman steriili jopa.


Nyt värinä on siis
Nepal pehmeä
ja
väri on mielestäni tosi onnistunut.


Toimii sekä luonnonvalossa,
että illalla keinovalossa.
Nimensämukaisesti pehmeä.


En vain saa väriä välittymään kuvissa
yhtä kauniina kuin se luonnossa on.


Ikkunassa olevat "verhot" ovat oikeasti
äitini vanhat lakanat,
joissa myös kaunis nimikointi.



Rapunpieleen calluna ja pikkuhavupuu,





sekä kirpparilöytö kori 2€
ja
muutama calluna täytteeksi.




Eli mä annan periksi,

TULKOON SYKSY !!

lauantai 31. heinäkuuta 2010

Liljat kukkivat




No nyt ne taannoin laittamani
liljat
ovat kukassa
ja
ovat ne vaan
niin
kauniita.



Jotain kummaa on kuitenkin
tapahtunut
ruusuille!
Kummastakin on osa
aivan kuolemankielissä.


Voisko syy olla
liljan läheisyys??
Olikos ne liljojen sipulit
millä karkoitetaan myyriä
kun haisevat pahalle (siis sipulit),
vai miten se meni?

Kertokaa mulle, please!

Myrsky haluaa tulla sisälle... ehkä




- ai mut hei, mitäs tuolla tapahtuu...



-ei ollu mielenkiintoista, tuun sittenki...



- tai no jos mä en ihan vielä....


eli portsarilta kysytään aina välillä
kärsivällisyyttä :))

perjantai 23. heinäkuuta 2010

Lisää ruusuja...


Eilen illalla "tarttui"
TAAS
töistälähtiessä
mukaan parit ruusut....

Ruukkuja kyllä on mutta....
ei niin kovin mieleisiä.

Joten tästä lähdettiin.


Alemyynti ruusu
ja
pari vanhaa ruukkua
joista toinen vielä risa.


Tää on joskus ollu niiiiin
ihana, mut ei enää :)



Tämä ruukku taas on toimittanut
jo edesmenneiden gerbiilien


pesätalon virkaa :)



Eikä tämä ruusukaan
kovin hääviltä
näin näytä....



Kaikkien tuunajien pelastus
SPRAYMAALI
pelasti jälleen kerran
tilanteen
ja
lopputulos on tässä!


Mielestäni täysin
edustuskelpoinen kokonaisuus
pihapöydälle :)



Toin myös tullesani pari muuta ruusua...
ja
ihanan punaisen ruukkuliljan
joiden olisi
tarkoitus majoittua
tähän ruukkuun jossa keväiset narsissit :))
vielä odottavat maahanlaittajaa.


Eipä ole järin eksoottisen
näköinen
tämäkään kokoelma
vielä...

Kappais vain, se liljakin sitten
muutti väriään valkoiseksi
kun avasin pakkauksen :D

Petollisia nää nuppuvaiheessa olevat kukkakasvit.

Mut nou hätä, kyllä sekin käy mun väripalettin.
Keltainen sen sijaan olisi ollut katastroofi!!





Tällainen siitä sitten tuli.



Menivät myös ovenpieleen
jo aiemmin laitettujen
pinkkien ruusujen seuraksi.



Tällaiset olivat minun
eilisiltaiset puuhasteluni :)