Näytetään tekstit, joissa on tunniste raksa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste raksa. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 13. elokuuta 2014

Höyryä !

Heippati rallaa piiiitkästä aikaa !
Kuka muistaa vielä tämän jutun?

Laatikko on avattu ja 
saatu jopa sisältö koottua
ja

 TADAA,

tällainen siitä tuli !



Kyllä nyt kelpaa suihkutella.
Vaihtoehtoja löytyy jokaiselle jotain,
on jalka hierontaa, selkä/niska hierontaa,
höyryä jne jne.


Varsinki kylmillä talvi-ilmoilla arvostan
höyryä suuresti kun se on saatavissa nopeammin
kuin sauna :)

perjantai 21. lokakuuta 2011

Ulkohommia

Edellisen viikonloppuvapaan
jalkinevalinta kertonee jo jotain...

Työlistalla oli viemärisäiliön (vai mikä se nyt on )
esiinkaivuu ja

tämän murheenkryyni kohdan
tiivistys, josta on pintavedet salakavalasti
soljuneet säiliöön joka näin ollen
on ollut jatkuvasti täynnä :(
No, nyt vika on korjattu
ja
vedentulo raanasta entistä lähempänä :)

Toinen homma oli terassin laajennuksen
anturamonttujen kaivuu
ja
tään rännikaivon siirto alta pois
joka työ oli varsinaisesti mun heiniä :)

Tässä ehkä mun päivän
käytetyimmät työkalut.
Laseri ja lapio,
nykyaika ja perinteet
sulassa sovussa :)

Päärakentajalla oli "hieman"
suurempi "lapio" :)

Kaivuri tonki suorastaan
pelottavan lähellä
rakennuksen nurkkia...

ja mun tehtävä oli neuvoa
päärakentajaa nurkan takaa,
et minne käännellään kauhaa jne.

Tämmöistä jälkeä saatiin aikaan
ja
koska kuski oli tarkka kuin mikä
niin vahingoilta vältyttiin :)

Kuka muistaa vielä tän maiseman?

Nyt se näyttää näin hienolta,

kiitos Päärakentajan
taidokkaan koneenkäytön
ja
itse rakentamansa "tasausvehkeen".



Voin kertoo,
ettei paljo haravointihommia jääny :)

Muuta kuin siemenet selkään
ja
nurmea odottelemaan :)

Tämmöistä me saatiin
aikaan vkl vapaalla.

Oon niin tyytyväinen :)

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Raksakuulumisia

Pitkästä aikaa raksaltakin jotain.
Terassi saa pikkuhiljaa kattoa
suojakseen.
Sitä koitetaan aina sunnuntaina
ahkeroida päärakentajan kanssa.


Yhtenä iltana päärakentaja
oli
yksin raksaamassa
ja


vahinko oli käynyt.
Puu putosi katolta
ja
suoraan ulko-oveen
josta lasi rikki
ja
sisällä valtava lasinsotku :(

No onneks ei sattunut ihmiseen,
materiiaa saa aina uutta.

Posted by Picasa

maanantai 23. toukokuuta 2011

Raksalla tapahtuu...edes jotain :)

Nyt on taas saatu raksallakin
edes jotain aikaan.
Pergolaseinä sai kuin saikin
lopulta maalin pintaansa :)

Päärakentaja teki keittiöterassin rungon valmiiksi
ja
minä nakertelin sitten
kansilaudoituksen loppuun sillä aikaa kun...

päärakentaja ajoi iltapuhteina traktorilla
maita takapihalle
jos vaikka sinnekin vielä tänäkesänä
saataisiin nurmikko.
Tosin näistä maakasoista on vielä
hikinen matka vihreään nurmeen ;)

Sensijaan tälläkulmalla
viheriöi jo siihen malliin, että
nurmikonleikkuu on taas aloitettu.

Vaikka meillä pihat onkin suurimmaksi
osaksi kovin lohduttoman
näköisiä vielä niin kyllä meillä
sentään joku kukkiikin ;))
kuten tämä tuomipihlajanalku
ja
juu, en muista onko siro vai iso :)

myös vuorenkilvet
kukkivat kuusen kainalossa,

pieni norjanangervo yrittää sitkeästi myös kukkia
vaikka jänikset sitä talvella
aina parturoivatkin,

kesäpikkusydän on täydessä kukassa,

kääpiökurjenmiekatkin aloittavat omaansa,

helmililjat sensijaan lopettelevat kukintaansa.

Täällä luikertelee maahumala pienine sinisine
kukkineen.

Saniaisten alle on ilmestynyt pieni orvokki
ja
ketunleivätkin kukkivat.

Tämmöisiä kukkia meillä
raksalla löytyy vaikkei meillä yhtään
kukkapenkkiä kyllä varsinaisesti ole.
Sinne on vaan kulkeutunut odottamaan
välivarastointiin vähän sitä sun tätä
ja
siellä ne pärjäilee suht omillaan :))

keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Iltapuhteita pyhänä


Niinkuin tuo esikoisen muutto
ei jo olisi ollut tarpeeksi
viikonlopun hommiksi,
piti meidän aloittaa vielä
sunnuntaina illalla
keittiön edustan
pienen
terassin teko :)

Siis kun se inspiraatio iskee,
niin meillä se täytyy
myös
hyödyntää.

Tässäpä siis tulossa
terassin runkoa ja
"päärakentaja"
eli se joka
-"vois muuten olla kiva semmoinen..."
jutut laittaa täytäntöön :)

Huom. asianmukaiset hellejuomat saatavilla,
eli kuvan henkilö
ei ole joutunut kärsimään
epäinhimillisistä työoloista :DD

Tähän asti me sitten päästiin.


Pakko oli laittaa muutama
kansilauta paikalleen
vaikkei toinen pää runkoa ole
vielä valmis.

Siinä ne tarvikkeet odottaa
seuraavaa
vapaata.

Tarkkasilmäiset varmaan
huomasivatkin jo
ettei
pergola-aitaa
ole
VIELÄKÄÄN
maalattu.


Olisko syynä allekirjoittaneen laiskuus.

Nyt sit vaan joutuu suojaamaan
TERASSIN
ennen
maalausta :(

Olis siis ehkä kannatanu
maalata jo aikaisemmin :)

keskiviikko 24. helmikuuta 2010

Raksalla ei tapahdu :)



Tässä pari kuvaa
meidän tulevasta
keittiöstä.

Kuvat on otettu
viime syksynä.

Laiska kuvaaja
ja
laiskat rakentajat nääs :))


No, on siellä jo valot ihan katkaisijoiden kautta
toiminnassa , kaapinovet paikallaan
tiskikoneen peittolevyä lukuunottamatta
ja
muuta sellaista.

Oikeastaan ihan viime viilauksia vaille valmis.


Nyt on vaan niin, että on oltu (tai siis minä)
tosi laiskalla tuulella
ja
pidetty vähän lomaa raksaamisesta
kun meillä on ollu sellainen sopimus
alusta lähtien, että jos ei huvita
niin pakolla ei tehdä.

Sit on taas niin kiva tehdä kun oikeasti haluaa
ja
jälkikin on tutkitusti parempaa :)

Tässä taas Nipsu suorittamassa
tärkeää roskiksen inventointi
tehtävää autotallinpuolen
kaaoksen keskellä :)


Ihmiset kun on siitä kummia, että ne
välillä laittaa "ihan hyvää" ruokaa
roskiin, eli
tarkkana
pitää olla ettei mee herkut vahingossa hukkaan.

sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Kuvahaaste


Kiitos Ailalle haasteesta :)

Olisi tehnyt mieleni huijata
kun
kuvakin on näin huono
ja
mitäänsanomaton :))

No, tarkoitus ei kai ole
etsiä mitään mestariotoksia.

Kuva on tulevan
olohuoneemme
nurkasta jossa
kutakuinkin tulee
olemaan television paikka.

Kuvassa näkyy myös
valkolakattu paneelikatto
joka listoituksen jälkeen
alkoi näyttää enemmän
"kellastuslakatulta" :-DD.

Eli siis maalaushommia tiedossa
kunhan
inspis iskee ;)
(lupa heltisi jo!!)

Seuraavaksi haastan mukaan:

Soile
Maikku
Ainosofia
ja
Minnamarika

Haasteen ohjeet:
1. Avaaa neljäs kansio jossa säilytätä valokuviasi
2. valitse neljäs kuvakansiostasi ja
julkaise se blogissasi
3. Selitä kuva
4. Haasta neljä bloggaajaa tekemään sama

maanantai 25. tammikuuta 2010

Ale jatkuu....


Edellis viikonloppuna
kävimme lauantaina
prismassa
josta
saaliina
nämä kauniit
koriste ruukut/kynttilälyhdyt,



näitä on siis kolme eri kokoa,


olivat -50% alessa en vain
muista enää hintoja :)

ilokseni huomasin että pohjissa
oli myös tälläiset
pehmusteet,
(sekä lappu jossa lukee china ;)
etteivät naarmuta
pöydän
pintaa.

Näähän on toki helppo itsekin leikata
huonekalujen alle
käytettävästä pehmustehuovasta
jos ei ole valmiina.


Lisäksi löytyi vielä
pyyhekoukkuja




sekä
WC-paperiteline.



Koukkujen hinta oli jotai 5€ hujakoissa
kappale ja paperiteline
noin 16 €.


Sunnuntaina olikin
sitten vanhemman tyttären
poikaystävän synttärikahvit (18v ! )
ja
hänen lahjanhakureissulta
löytyi myös
minulle Seppälästä
ihania sukkia...





hintaa oli vain 2€ pari

ja
nimikointi valmiina!
Meillä kun tyttäret
tuppaavat käymään
minun sukkalaatikolla toisinaan niin
ajattelin, että näitä eivät kyllä
kehtaa jalkaansa laittaa :)))



perjantai 22. tammikuuta 2010

Tulevaa kylppäriä


Tässä taas pari
kuvaa
tulevasta
kodistamme.

Hommat vielä vaiheessa
kuten kuvista
näkyy :)


Vastapäiselle seinälle
tulee sitten
suihku,
pyykinpesukone ja kuivausrumpu
sekä
pyykkikaappi.

Niistä kuvia myöhemmin
kun
ovat kerinneet paikoilleen :)