Näytetään tekstit, joissa on tunniste pihahommat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste pihahommat. Näytä kaikki tekstit

lauantai 2. toukokuuta 2015

Ensimmäiset !

Ensimmäiset 
kesäkukat 
on
istutettu !


Pelargoni
ja
japaninkello.

Mä yleensä tähän aikaan ostan
aina
innoissani orvokeita.
Sitten kohta kyllästyn niiden nyppimiseen,
mut pakko vaan jatkaa
ja
sit niitä ei raaski heittää pois
kun pitäs laittaa ne 
"oikeet kesäkukat".
Tästä johtuen ostan ne "oikeet kesäkukat"
vasta
jussialesta
ja
tämä taas johtaa siihen,
että
ne ovat parhaimmillaan vasta
kun
pitäisi jo alkaa laittaa 
syysistutuksia!
Tänä vuonna niin ei pääse käymään!
En osta yhtään orvokkia tänä keväänä!

lauantai 1. marraskuuta 2014

Kranssi


Tommoisen kranssin
tein ihka ekaa kertaa.
Vaahteranlehdistä 
ja
koivunoksista (risuista)
sen väkersin
ja
tuommoinen siitä nyt tuli :)



Nipsu oli tässä taannoin taas vanhemmalla
tyttärellä päivähoidossa kaupungissa
ja
oli päässyt siellä elämänsä ekaa
kertaa koirapuistoon.

Porukka oli sillä kertaa ollut kovin erikoinen,
Nipsu (kaukkarisekoitus) Sylvi (rotwailer)
sekä
Amerikan Akita ja Dogo Argentino !

Ei siis tosiaan mitään varsinaisia koirapuistokoiria
näistä kukaan rotunsa puolesta,
mutta hienosti oli homma sujunut.



Tosin tää meidän vanhaherra ei ollut 
leikkiin yhtynyt, 
oli vain seuraillut tilannetta
ja
tarvittaessa "komentanu"
nuorisoo jos meno yltyi hänen
mielestä liian vauhdikkaaksi :D

lauantai 25. lokakuuta 2014

Syksyn puuhasteluja

Pakkanen ehti jo
käydä kyläilemässä,
mutta
periksi ei anneta vielä talvelle :)

Meillä Enttirinteellä puuhastelut
jatkuu pihalla
ja
tuntuu ettei loppua näy.


Rajalle, sille ainoalle jolla meillä on naapuri,
tehtiin istutusaluetta,
johon istutan vapaasti kasvavaksi
aidanteeksi
isotuomipihlajaa, valkoista pihasyreeniä,
loistojasmiketta ja koristearoniaa
sopivasti sikin sokin :)


Aitatolpatkin on osittain paikallaan.



Portinpieleen ollaan hissuksiin
rakenneltu tälläista aitaa.
Aidan väri hieman herätti keskustelua :)
vaan sai sitten lopulta kuitenkin hyväksynnän.

Tosin mallikin oli ensin hyväksytettävä 
päärakentajalla joka sitä piti kovin outona :)

Mielestäni tälläinen perinteinen säleaita
punamullalla maalattuna sopii
maalaimaisemaan mainiosti.



Tässä näkyy aidan loppupää
jossa vielä kovasti työstämistä.

Nuo isot kivet tulevat jäämään
ja
tuonne niiden taakse aidan ja kivien väliin
istutin tuijan.
Onhan se vielä kovin pieni siellä, mutta
kasvaa toivottavasti :)

Kivien edusta taas olis tarkoitus siistiä
koristekatteella
kunhan saan aikaiseksi.

Tämmöistä meiltä tälläkertaa :)

perjantai 21. lokakuuta 2011

Ulkohommia

Edellisen viikonloppuvapaan
jalkinevalinta kertonee jo jotain...

Työlistalla oli viemärisäiliön (vai mikä se nyt on )
esiinkaivuu ja

tämän murheenkryyni kohdan
tiivistys, josta on pintavedet salakavalasti
soljuneet säiliöön joka näin ollen
on ollut jatkuvasti täynnä :(
No, nyt vika on korjattu
ja
vedentulo raanasta entistä lähempänä :)

Toinen homma oli terassin laajennuksen
anturamonttujen kaivuu
ja
tään rännikaivon siirto alta pois
joka työ oli varsinaisesti mun heiniä :)

Tässä ehkä mun päivän
käytetyimmät työkalut.
Laseri ja lapio,
nykyaika ja perinteet
sulassa sovussa :)

Päärakentajalla oli "hieman"
suurempi "lapio" :)

Kaivuri tonki suorastaan
pelottavan lähellä
rakennuksen nurkkia...

ja mun tehtävä oli neuvoa
päärakentajaa nurkan takaa,
et minne käännellään kauhaa jne.

Tämmöistä jälkeä saatiin aikaan
ja
koska kuski oli tarkka kuin mikä
niin vahingoilta vältyttiin :)

Kuka muistaa vielä tän maiseman?

Nyt se näyttää näin hienolta,

kiitos Päärakentajan
taidokkaan koneenkäytön
ja
itse rakentamansa "tasausvehkeen".



Voin kertoo,
ettei paljo haravointihommia jääny :)

Muuta kuin siemenet selkään
ja
nurmea odottelemaan :)

Tämmöistä me saatiin
aikaan vkl vapaalla.

Oon niin tyytyväinen :)