sunnuntai 1. elokuuta 2010

Ruoho kasvaa





Ihan heittäydyn nyt
uteliaaksi
ja
kyselen
kuka teidän taloudessa
hoitaa
nurmikon parturoinnin?

Meillä on järjestys mennyt niin,
että kun oli tontilla
vain perässä käveltävä
leikkuu jäi lähes poikkeuksetta
minun hommikseni.

Sitten sattui niin ikävästi, että
lähes uusi leikkurimme
teki tenän
ja
lähti korjattavaksi
ja
tontille oli tuotava
päältäajettava leikkuri.

Siitä onkin seurannut
etten ole tänäkesänä
KERTAAKAAN
ajanut nurmikkoa!

Yleensä puuhan hoitaa
"päärakentaja"
ja
myös vanhempi
tytär
on kovin innostunut
ajelemaan leikkurilla.


Tässä sitä tullaan...


ja mennään...


tarkkana karviaispuskan kanssa...


ja homma jo puolivälissä.

Näin meillä,
kuinkas teillä?

lauantai 31. heinäkuuta 2010

Liljat kukkivat




No nyt ne taannoin laittamani
liljat
ovat kukassa
ja
ovat ne vaan
niin
kauniita.



Jotain kummaa on kuitenkin
tapahtunut
ruusuille!
Kummastakin on osa
aivan kuolemankielissä.


Voisko syy olla
liljan läheisyys??
Olikos ne liljojen sipulit
millä karkoitetaan myyriä
kun haisevat pahalle (siis sipulit),
vai miten se meni?

Kertokaa mulle, please!

Myrsky haluaa tulla sisälle... ehkä




- ai mut hei, mitäs tuolla tapahtuu...



-ei ollu mielenkiintoista, tuun sittenki...



- tai no jos mä en ihan vielä....


eli portsarilta kysytään aina välillä
kärsivällisyyttä :))

keskiviikko 28. heinäkuuta 2010

Iltapuhteita pyhänä


Niinkuin tuo esikoisen muutto
ei jo olisi ollut tarpeeksi
viikonlopun hommiksi,
piti meidän aloittaa vielä
sunnuntaina illalla
keittiön edustan
pienen
terassin teko :)

Siis kun se inspiraatio iskee,
niin meillä se täytyy
myös
hyödyntää.

Tässäpä siis tulossa
terassin runkoa ja
"päärakentaja"
eli se joka
-"vois muuten olla kiva semmoinen..."
jutut laittaa täytäntöön :)

Huom. asianmukaiset hellejuomat saatavilla,
eli kuvan henkilö
ei ole joutunut kärsimään
epäinhimillisistä työoloista :DD

Tähän asti me sitten päästiin.


Pakko oli laittaa muutama
kansilauta paikalleen
vaikkei toinen pää runkoa ole
vielä valmis.

Siinä ne tarvikkeet odottaa
seuraavaa
vapaata.

Tarkkasilmäiset varmaan
huomasivatkin jo
ettei
pergola-aitaa
ole
VIELÄKÄÄN
maalattu.


Olisko syynä allekirjoittaneen laiskuus.

Nyt sit vaan joutuu suojaamaan
TERASSIN
ennen
maalausta :(

Olis siis ehkä kannatanu
maalata jo aikaisemmin :)

lauantai 24. heinäkuuta 2010

Uusi tausta ????

Älkää nyt järkyttykö ei tää jää
tämännäköiseksi,
mutta kun
vanha tausta katos
ja
uusi
on viellä hakusessa.

3 tuntia istunut koneella nyt
ja
sitä ei vaan löydy.

Vanhin tyttäreni tekee muuttoa
tämän viikonlopun,
joka, kuten arvata saatatte,
työllistää hieman myös äitiä :))

Eli nyt saatte kestää tätä taustaa toistaiseksi :DD


perjantai 23. heinäkuuta 2010

Lisää ruusuja...


Eilen illalla "tarttui"
TAAS
töistälähtiessä
mukaan parit ruusut....

Ruukkuja kyllä on mutta....
ei niin kovin mieleisiä.

Joten tästä lähdettiin.


Alemyynti ruusu
ja
pari vanhaa ruukkua
joista toinen vielä risa.


Tää on joskus ollu niiiiin
ihana, mut ei enää :)



Tämä ruukku taas on toimittanut
jo edesmenneiden gerbiilien


pesätalon virkaa :)



Eikä tämä ruusukaan
kovin hääviltä
näin näytä....



Kaikkien tuunajien pelastus
SPRAYMAALI
pelasti jälleen kerran
tilanteen
ja
lopputulos on tässä!


Mielestäni täysin
edustuskelpoinen kokonaisuus
pihapöydälle :)



Toin myös tullesani pari muuta ruusua...
ja
ihanan punaisen ruukkuliljan
joiden olisi
tarkoitus majoittua
tähän ruukkuun jossa keväiset narsissit :))
vielä odottavat maahanlaittajaa.


Eipä ole järin eksoottisen
näköinen
tämäkään kokoelma
vielä...

Kappais vain, se liljakin sitten
muutti väriään valkoiseksi
kun avasin pakkauksen :D

Petollisia nää nuppuvaiheessa olevat kukkakasvit.

Mut nou hätä, kyllä sekin käy mun väripalettin.
Keltainen sen sijaan olisi ollut katastroofi!!





Tällainen siitä sitten tuli.



Menivät myös ovenpieleen
jo aiemmin laitettujen
pinkkien ruusujen seuraksi.



Tällaiset olivat minun
eilisiltaiset puuhasteluni :)


tiistai 20. heinäkuuta 2010

Ruusuja monenlaisia



Taas on ulko-oven vieressä
uudet
ruusut
kulkijoita ilahduttamassa.


Tällä kertaa pinkkiä.


Vielä kovin nupullaan,
mutta
varmasti aukeavat pian.



Aiemmin
oli
vaaleanpunainen
ruusu
ja
valkoiset orvokit.


Nyt orvokit joutuivat
kompostin täytteeksi :)

Lisäksi haluaisin esitellä teille
pari
ruusua blogien joukosta.

CHARM DESING

löytyy ositteesta:


Tässä pari kuvaa
kyseisestä blogista



sekä

HOME SWEET HOME

osoite:





Kyseiset blogit ovat
olleet kovasti mieleeni.

Niissä on kontrastia
ja
ripaus luxusta
ja
värit kohdallaan,
mustaa, valkoista,ruskeaa ja harmaata
sekä himppu hopeaa.

Puhutelevat minua kovin.

torstai 6. toukokuuta 2010

Valaisevaa kirppistelyä



Kirppareita on taas kierretty
ja
tässä pukkaa kuvaa
tulemaan
saavutetusta
saaliista.

Tämä kaunis
Tervetulotoivotus


löytyi
oman kylän kirpparilta
Hannalan pöydästä


Hintaa ihanuudella
oli kohtuulliset 6 €

Samasta paikasta
(tosin eri pöydistä)
löytyivät myös nämä
valaisimet.

Tämän olin ajatellut
maalata toisen väriseksi,


mutta...


koska kotoa sattui
löytymään siihen varjostin joka oli kuin sille tarkoitettu
saa se olla toistaiseksi näin :)
Hinta 2 € hujakoissa.

Tämä erikoisuus lähti myös matkaan.


En ole vielä osannut päättää
onko se kaunis vai ei,
mutta mielestäni sen verran erikoinen
etten voinut vastustaa :))


Varjostinta sille ei vielä ole löytynyt :(
Tämänkin hinta oli vain jonkun pari euroa!

Myös vaatteita meidänperheessä
ostetaan paljon kirpputoreilta.
Myös nuoriso on oppinut, että siellä voi tehdä
kivoja löytöjä :)

Tässä vielä bloggaus kaverini




Myrsky nauttii läppärin lämmöstä


ja

Dana on aina vieressäni vartioimassa
paimenkoiramaiseen tyyliinsä.


Hih hih, näyttääpä rouva ruttuiselta kuvassa :))
(niinkuin muuten myös matto :-D)