keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Itikat hus!

Todella tehokas
ja
myrkytön
hyttyskarkoite
syntyy näin:

1 osa vettä
1 osa etikkaa
valkosipulinkynsiä "maun mukaan"

Murskaa vakosipuli vesietikka seokseen,
anna tekeytyä suljetussa astiassa yön yli.
Siivilöi sumupulloon.

Testattu ja hyväksi havaittu!
Tällä voit suihkutella myös
kissat,
koirat,
hevoset
jne.

Täysin turvallinen vaihtoehto
ja
tosi edullinen :)

lauantai 11. kesäkuuta 2011

Tila

Kuka katsoi Tila ohjelman
viimeviikolla?

Nää kuvat on kyseisen ohjelman muutoskohteesta
ja
kyllä täytyy taas sanoa, että
kyllä Milla Alftan osaa!

Aivan mielettömän sisustuksen hän loihti huvilaan.
Värit on niin mua, paitsi
tosta sinisestä en ehkä just ite niin välitä,
mut sopi kyllä tähän kohteseen.

Voit käydä tutustumassa juttuun
tarkemmin täällä.

torstai 9. kesäkuuta 2011

Eilen ja tänään

Reiskaa ei näillä keleillä
paljon sisällä näe, mut eilen otettiin
ruokalevot keinussa.

"Mitä sä ny puuhaat"

"No jaa, eipä voisi vähempää kiinnostaa" ;))

Meillä oli vanhemman tyttären kissat oikein yökylässä.
He ovat ihan sisäkissoja
ja
tässä Devinin taidonnäyte avoimen ikkunan
ja
hyttysverkon väliin ahtautumisesta :DDD
"Täs on niiin lokosaa köllötellä"

Vanhimmalla tyttärellä oli eilen 19v päivä
ja
sitä juhlistettiin tänään
perinteiseen tyyliin
mansikkakakulla :)

keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

Kesäkuu, kesäkukkia


Vintage kupponen pelargonille
löytyi kirppikseltä.


Myrsky halusi myös kuvaan :)

Ainosofian innoittamana
hankin elämäni ensimmäisen
rautayrtin.

Sitä saa nyt ihailla keittiön ikkunasta.

Tää ruukku on jälleen
kirppislöytö,
joka oli ostettaessa tämmöinen vihreä,

mutta sai pintaansa harmaata maalia
ja
tietty Myrsky edelleen mukana kuvailemassa :)

Istutin siihen salvian,
pelargonin ja tulilatvan.

Salvian hoito-ohjeita otetaan vastaan, koskapa
googlettamalla löytyi vaan jonkun "huumesalvian"
tietoja ja eihän tää ny toki
sellainen ole :))

maanantai 23. toukokuuta 2011

Raksalla tapahtuu...edes jotain :)

Nyt on taas saatu raksallakin
edes jotain aikaan.
Pergolaseinä sai kuin saikin
lopulta maalin pintaansa :)

Päärakentaja teki keittiöterassin rungon valmiiksi
ja
minä nakertelin sitten
kansilaudoituksen loppuun sillä aikaa kun...

päärakentaja ajoi iltapuhteina traktorilla
maita takapihalle
jos vaikka sinnekin vielä tänäkesänä
saataisiin nurmikko.
Tosin näistä maakasoista on vielä
hikinen matka vihreään nurmeen ;)

Sensijaan tälläkulmalla
viheriöi jo siihen malliin, että
nurmikonleikkuu on taas aloitettu.

Vaikka meillä pihat onkin suurimmaksi
osaksi kovin lohduttoman
näköisiä vielä niin kyllä meillä
sentään joku kukkiikin ;))
kuten tämä tuomipihlajanalku
ja
juu, en muista onko siro vai iso :)

myös vuorenkilvet
kukkivat kuusen kainalossa,

pieni norjanangervo yrittää sitkeästi myös kukkia
vaikka jänikset sitä talvella
aina parturoivatkin,

kesäpikkusydän on täydessä kukassa,

kääpiökurjenmiekatkin aloittavat omaansa,

helmililjat sensijaan lopettelevat kukintaansa.

Täällä luikertelee maahumala pienine sinisine
kukkineen.

Saniaisten alle on ilmestynyt pieni orvokki
ja
ketunleivätkin kukkivat.

Tämmöisiä kukkia meillä
raksalla löytyy vaikkei meillä yhtään
kukkapenkkiä kyllä varsinaisesti ole.
Sinne on vaan kulkeutunut odottamaan
välivarastointiin vähän sitä sun tätä
ja
siellä ne pärjäilee suht omillaan :))

lauantai 21. toukokuuta 2011

Petunia


Meidän peräkylän S-Markettiin
oli tullut kesäkukkia!

Näitä vaaleanliiloja
petunioita
oli vielä 4 jäljellä
joten kaappasin ne pian mukaani :)

Kyllä piristi kummasta tylsää
ostosreissua!

Siinä ne nyt terassin pöydällä
nauttivat auringosta
ja
kurkoittelevat varsiaan kohti taivaita :)

perjantai 20. toukokuuta 2011

Kirppustelua :)


Tässä olis viimeisimmän
kirppiskierroksen "sato" :)

Ihana valkoinen X 1€,
valmiiks muovitettu kori 1€,
2 valkoista lautasta 1,25€,
kaitaliina 0,50€
ja
tuo ihana jalallinen tuikkukippo,
ilmaiseksi yhden kirpparin
ulko-ovenvieressä olevasta
ilmaistavarapöydästä, jee :))

Eli hyvää (kaunista) ja
halpaa ON vielä olemassa!


Huomasitteko muuten uuden värin, sireeniliila :)

Vähän kuolleen näköinen kuva, eli laitetaas
pöytä koreeks...

Santpaulia ja "mummon" kupit kaveriks
ja
hieman auringonpaistetta
niin
johan parani!

Kuppeihin löyty vielä kaappien kätköistä
ruusulusikat
niin
kyl nyt kelpaa
tarjota fiinit kesäkahveet poikkeejille :)

Upeet leivokset laitetaan tietty
tähän unelmaiseen hopeavatiin...

No tää viimenen löytö ei ny sit mikään kauheen fiini oo,
mut sitäkin tarpeellisempi!
Oikeestaan näitä on kaksin kappalein, mut
toinen vaan pääs kuvaan (syrjintää).
Eurolla siis kaks tämmöstä
niin pakko oli mukaan ottaa.
Varmasti löytävät paikkansa pihalta :)

Näillä kuvilla ja mietteillä,
hauskaa viikonloppua kaikille ;)